نکاتی در مورد خرید لوازم منزل عروس

نکاتی در مورد چیدمان منزل عروس

بودجه بندی لوازم خانه

بودجه بندی و الویت بندی لوازم یکی از مهمترین کارهایی است که شما به عنوان عروس باید برای خرید لوازم منزل انجام دهید.

اولین قدم تعیین بودجه می باشد بعد از این مرحله باید بودجه تان را طبق الویت های خودتان تقسیم بندی کنید. پرهزینه ترین قسمت خرید یک جهاز کامل قسمت لوازم برقی و مبلمان می باشد. 

برای تقسیم بهتر بودجه یک میانگین حدودی قیمت بین برند لوازم برقی که مورد تایید تان می باشد را با تحقیق یا جستجو در اینترنت بدست آورید.

ملزومات پر کاربرد


قدم بعدی خرید ملزومات پر کاربرد و ضروری لوازم برقی مانند یخچال، لباسشویی، آبمیوه گیری، ماشین ظرفشویی، فر یا ماکروفر و …. می باشد.
نکته یک) اگر بودجه شما محدود است توصیه می شود ابتدا اقلامی که می دانید حتما به آن ها نیاز دارید را تهیه کنید خیلی بهتر است به جای خرید همه لوازم برقی که بعضی از آنها جنبه تجملات دارند تا کارایی ، بیاییم موارد مصرفی را با کیفیت و برند بهتری تهیه کنیم. 

چون اقلام کوچک در طول زندگی هم قابل خرید هستند ولی مثلا لباسشویی، یخچال و… را زوج های جوان نمی توانند خیلی سریع عوض کنند.

نکته دو) خرید ماشین ظرفشویی را لطفا در مراحل پایانی خرید خود قرار دهید البته اگر قصد اجاره منزل دارید و صاحب خانه نیستید، ما به شما پیشنهاد میکنیم ماشین ظرفشویی را از نوع رومیزی آن تهیه نمایید چون خیلی از منازل در آشپزخانه، جای مشخصی را برای ماشین ظرفشویی بزرگ در نظر نگرفته اند.

خرید لوازم آشپزخانه


بعد از خرید لوازم پرکاربرد برقی نوبت خرید لوازم های آشپزخانه شامل پارچ و لیوان ، قابلمه، قاشق چنگال، ظروف سرو غذا، سرویس پذیرایی عصرانه و … می باشد.

قبل از شروع خرید لوازم خرد ریز آشیزخانه بهتر است تم رنگی را با توجه به رنگ کابینت، رنگ لوازم برقی که خریده اید، انتخاب کنید.
 مثلا اگر کابینت های منزل شما کلاسیک می باشد و لوازم برقی تان سفید، نقره ای و طلایی می باشد بهتر است سبک ، رنگ و استایل کلاسیک را در خرید ظروف غذاخوری، بانکه ها، شیشه ها، قاشق و چنگال و … حفظ کنید.
 در این حالت حتی خرید و انتخاب نیز برای شما آسان تر خواهد بود. 

البته این به این منظور نیست که اگر لوازم برقی تان مثلا به رنگ نقره ایست پس می بایست همه وسایل را سر تا پا نقره ای تهیه کنید، منظور این است بهتر است ابتدا سبک کلاسیک را رعایت کنید و بعد در خریدهایتان نقره ای داشته باشد مثلا میکس سفید نقره ای، مشکی نقره ای، حتی نقره ای با طلایی هم ست می شود که به جز رنگ مدل آن نیز مهم هست.

سبک کلاسیک


معمولا کسانی که سبک آشپزخانه خود را کلاسیک انتخاب می کنند در بسیاری از موارد سبک پذیرایی شان نیز همان کلاسیک خواهد بود. اما کسانی که آشپزخانه خود را مدرن و مینیمال انتخاب می کنند احتمال اینکه پذیرایی را کلاسیک بکنند نیز زیاد می باشد.

در سبک کلاسیک بسیار در انتخاب هایتان محتاط باشید چرا که اکثر لوازم در این سبک دارای طرح های شلوغ، رنگ های پررنگ مانند طلایی و … می باشد. همیشه لوازمی که می خواهید انتخاب کنید را در کنار باقی لوازمتان فرض کنید و متوجه خواهید شد که همه لوازم طرحدار بسیار زیاد آشپزخانه را شلوغ خواهند کرد.


افراد کلاسیک دوست، عمدتا علاقه مند به تجملات و زرق و برق و مجلل بودن می باشند ولی بهتر است در نظر داشته باشید اگر هر وسیله ای که انتخاب میکنید همه این خصوصیات را داشته باشند محیط آشپزخانه تان را تبدیل به ویترین خیلی شلوغ خواهید کرد که دیگر زیبایی هیچ یک از وسایل به چشم نخواهد آمد.

مثلا اگر سرویس چینی خود را طرحدار و شلوغ نقره ای یا طلایی یا … انتخاب کردید بهتر است پارچ و لیوان را کریستال ساده تر انتخاب کنید یا مثلا یه نوار خیلی باریک طلایی داشته باشد که هنگام سرو غذا برای میهمانانتان ظرافت، زیبایی و مجلل بودن همه وسایل به چشم آید.


در خرید قابلمه ابتدا جنسی که مد نظرتون می باشد را انتخاب کنید مثلا چدن یا سرامیک و …. بعد دنبال قابلمه ای باشید که یا با رنگ لوازم برقی شما هماهنگ باشد یا رنگ کابینت هایتان.

بیشتر بخوانید: نکاتی در مورد خرید جهیزیه