نکاتی در مورد لباس داماد

نکاتی در مورد لباس داماد

 اگر مراسم عروسی دارید، می توانید رنگ پیراهن زیر کت و شلوارتان را با لباس همسرتان هماهنگ کنید. هماهنگی در لباس یک زوج، تاثیر مثبتی یر روی افراد می گذارد.

انتخاب لباس داماد

 هنگام خرید پیراهن برای مراسم عروسی تان، در صورتی که می توانید تکه ای از پارچه ی لباس عروس را به همراه داشته باشید.
زیرا رنگ پیراهن داماد (در صورتی که سفید باشد) با لباس عروس حتما باید هماهنگی داشته باشد. اگر لباس عروس شیری رنگ باشد و شما لباس سفید یخچالی بر تن کنید اصلا منظره خوشایندی نخواهد داشت.

ضمنا فراموش نکنید که برای مراسم نامزدی نیز این موضوع کاملا صدق می کند و باید قبل از آن که اقدام به خرید پیراهن کنید، به رنگ پارچه ی لباس نامزدتان توجه کنید تا رنگ های آن ها کاملا هماهنگ باشد.

 پوشیدن جلیقه خوب هست یا خیر؟

در صورتیکه قصد پوشیدن جلیقه را دارید، هنگام پرو آن توجه کنید که جلیقه باید از سر شانه ها و حلقه ی آستین اندازه ی مناسبی داشته باشد. جلیقه ی بزرگ زیر کت و شلوار بد می ایستد و جلیقه ی کوچک یا پاره می شود و یا برای تان ناراحتی ایجاد می کند.

بسیاری از کت و شلوارها به همراه جلیقه فروخته می شود و به عبارتی سه تکه هستند، برخی از آقا دامادها در این فکر هستند وقتی بابت آن پول داده اند چرا نپوشند؟! در حالی که برای پوشیدن جلیقه اول باید به فصل نگاه کنید و دوم به اندامتان. در فصل گرما با جلیقه هلاک خواهید شد و در صورتی که قد کوتاهی دارید از پوشیدن جلیقه باید پرهیز کنید.

انتخاب درست سایز کت و شلوار و پیراهن داماد

 اندازه ی قد شلوار مردانه باید از پشت پا تا روی زمین باشد به طوری که روی زمین کشیده نشود. البته باید بدانید که شلوار دامادی را حتما باید با کفش اندازه بزنید تا کوتاه نشود، زیرا در روز عروسی شما فقط با کفش خواهید بود و اصلا جالب نیست که جوراب آقای داماد از زیر شلوارش پیدا باشد.

 یک هفته قبل از عروسی کت و شلوار، کفش و … را بپوشید تا اگر نقص یا کم و کاستی وجود داشت بتوانید آن را برطرف کنید.
ضمنا اگر لاغر یا چاق شده اید متوجه شوید و برای حل موضوع اقدام کنید. یعنی یا برای تنگ کردن لباس به خیاط مراجعه کنید و یا غذا خوردن تان را اصلاح و ورزش را شروع کنید.
البته در صورتی که لاغر شده اید، سعی کنید وزن از دست رفته را برگردانید، در غیر این صورت به یک خیاط ماهر مراجعه کنید زیرا تنگ کردن کت و آستین هایش کار مشکلی است و هر خیاطی از پس آن بر نمی آید.

 سرشانه ی پیراهن باید دقیقا روی شانه هایتان قرار گرفته و نباید آویزان یا چسبان باشد. ضمنا باید دست هایتان را کمی تکان داده و به بالا ببرید، حلقه ی آستین نباید کشیده شود وگرنه لباس برای شما تنگ خواهد بود.

دکمه ی یقه ی پیراهن را ببندید و یکی از انگشتان را بین گردن و پیراهن بگذارید در صورتی که انگشت شما فضای زیادی برای حرکت داشت یا به عبارتی جا برای چند انگشت دیگر هم وجود داشت یعنی لباس برای شما گشاد است و در صورتی که انگشتان در آن فاصله جا نشد یعنی لباس برای شما تنگ است
هم چنین اندازه ی قد آستین نیز باید طوری باشد که کمی از سر آستین ها از زیر کت بیرون بیاید، آستین خیلی بلند و یا خیلی کوتاه منظره ی زشتی خواهد داشت.

 انتخاب کت و شلوار مناسب دامادهای با قد کوتاه

  اگر قد کوتاهی دارید، کت های تک دکمه یا دو دکمه و کمر کرستی برای شما انتخاب مناسبی خواهد بود و قد شما را کشیده تر نشان خواهد داد
 اگر هنگام خرید کت و شلوارتان متوجه شدید که آستین کت برایتان بلند است، حتما از فروشنده و یا یک خیاط ماهر بخواهید تا قد آن را برای تان اندازه کند در غیر این صورت کوتاه تر به نظر خواهید رسید.

 البته به طور معمول این موضوع برای آقایان قد کوتاه و چاق اتفاق می افتد و اگر خود را به وزن ایده آل برسانند دیگر جای نگرانی برای قد کت و آستین وجود ندارد.

 اگر قد کوتاهی دارید بهتر است کت و شلوارهایی را که راه های عمودی دارند انتخاب کنید تا قد شما را کشیده تر نشان دهند. اگر هم شکم دارید می توانید پیراهن یا جلیقه زیر کت و شلوار را با راه های عمودی انتخاب کنید تا برجستگی شکم شما را با ایجاد خطاهای دید بپوشاند.

بیشتر بخوانید: کراوات و پاپیون داماد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.