نکاتی در مورد انتخاب کیک عروسی

نکاتی در انتخاب کیک عروسی

انتخاب کیک عروسی

شیرینی مراسم عروسی با کیک عروسی دو چندان می شود. کیک عروسی یک بخش خاص در مراسم عروسی را به خود اختصاص می دهد. بنابراین در انتخاب آن باید دقت لازم را به خرج داد. هر نوع کیکی را برای این مراسم انتخاب نکنید.
زیرا کیک عروسی در ظاهر فقط برای خورده شدن است، در حالی که قرار است این کیک نقش های دیگری نیز ایفا کند. در ادامه درباره ی نکات لازم برای انتخاب کیک مناسب عروسی، صحبت خواهیم کرد.

توجه به اندازه و مدل کیک عروسی، اولین نکته در انتخاب آن در هنگام سفارش کیک عروسی، باید به اندازه ی آن توجه داشته باشید.
کیک عروسی باید با توجه به تعداد مهمان های شما سفارش داده شود. پس با اطلاع از آمار دقیق تعداد مهمانان خود، اقدام به این کار نمایید. قنادی ها شما را در این مورد راهنمایی خواهند کرد. عموماً پیشنهاد آن ها برای هر نفر، صد گرم کیک است. البته این مقدار برای زمانی در نظر گرفته می شود که کیک عروسی، در قسمت دسر قرار نداشته باشد.
در غیر این صورت تا دویست گرم کیک به ازای هر فرد را سفارش دهید تا مشکلی از این بابت پیش نیاید. در مورد مدل کیک عروسی نیز باید گفت که هر مدلی را نباید انتخاب کنید. چون در هنگام سفارش به قنادی ها با مشکل مواجه خواهید شد.
معمولاً قنادی ها مدل های خاصی از کیک عروسی را مد نظر دارند و لیست آن ها را در اختیار شما قرار می دهند. سعی کنید یکی از مناسب ترین آن ها را انتخاب نمایید. زیرا مدلی که در لیست آن ها قرار ندارد، می تواند هزینه های شما را بسیار بالا ببرد.


طعم و مزه ی کیک عروسی

نکته ی مهم دیگر در انتخاب این تشریفات عروسی حتماً طعم و مزه ی کیکی که انتخاب می کنید را از قبل تست کرده باشید. زیباترین و بهترین مدل کیک اگر طعم و مزه ی خوبی نداشته باشد، مورد استقبال قرار نمی گیرد و سبب می شود زحمتی که برای تهیه ی آن کشیده اید، هدر رود.
البته با توجه به این که قرار است کیک عروسی تایم زیادی را زیر نور پرژکتور و فلاش و هم چنین گرما دوام بیاورد از مواد مخصوصی برای این منظور استفاده می شود که ممکن است سبب تغییر طعم کیک شود. پس لازم است که از قبل طعم آن را تست کنید.

حمل و نقل کیک عروسی


نکته ی مهم دیگری که در انتخاب کیک عروسی باید مورد توجه قرار گیرد، مسئله ی حمل و نقل آن است. این موضوع در تابستان، خیلی بیش تر اهمیت پیدا می کند. چرا که امکان خراب شدن کیک در اثر گرما بیش تر است. همه ی قنادی ها مجهز به ماشین های یخچال دار نیستند.
پس اگر کیک عروسی خود را به قنادی های فاقد این ماشین ها سپردید، باید به فکر حمل و نقل آن باشید. البته توجه داشته باشید که قنادی بابت انتقال کیک، بسته به مسافتی که تا باغ عروسی طی می کند، هزینه ی آن را نیز از شما دریافت می کند.
پس حتی الامکان یک قنادی با کیفیت در نزدیک تالار عروسی خود برای سفارش کیک انتخاب نمایید. در صورتی که از آمار دقیق مهمانان خود مطلع هستید، سعی کنید که کیک خود را بیش تر، سفارش ندهید تا در حمل و نقل آن، مشکلات کم تری داشته باشید.

ظاهر کیک عروسی

گل هایی که جهت تزئین کیک غروسی به کار می رود از آن جایی که بخش مهمی از عکس های مراسم عروسی در کنار این کیک گرفته می شود، لازم است که ظاهر آن زیبا باشد. رنگ های ملیح در تهیه ی کیک عروسی، مناسب هستند.
گل هایی که در تزئین کیک عروسی به کار می روند، بر عهده ی خود شما می باشد. از گل های طبیعی برای این منظور استفاده نمایید.
برای جلوگیری از پژمردگی گل، آن را در روز تحویل کیک، به قنادی ببرید. سعی کنید این گل، با دسته گل عروس و گل چاقوی مخصوص برش کیک عروسی، هم خوانی داشته باشد.

بیشتر بخوانید:جدیدترین مدل های کیک عروسی