الزامات گل آرایی باغ عروسی

الزامات گل آرایی باغ عروسی

بدون شک یکی از مهم ترین عناصر دکوراتیو در مراسم عروسی، گلها میباشند.گل آرایی در جشن عروسی میتواند تجربه میهمانان را از حضور در فضایی خاطره انگیز و سرشار از نشاط و انرژی، بهبود ببخشد.


حال در این میان، نوع چینش گلها، نحوه قرار گیری در محیط، ترکیب رنگ گلها، تلفیق با سایر المان‌های محیطی و همچنین رعایت سبک در گل آرایی، میتواند این تجربیات مثبت را تا حد بسیار زیادی بهبود ببخشد و باعث ایجاد یک هارمونی خاص در مراسم عروسی شود.

اهمیت گل آرایی مراسم عروسی


در سراسر دنیا، گلها در شب عروسی مظهری از پاکی، وفاداری و صداقت بوده اند و همواره گل آرایی از گذشته تا به امروز در میان فرهنگهای مختلف، فارغ از هر رنگ و نژادی، یکی از عناصر مهم در این شب خاطره انگیز به حساب آمده است.


شاید به همین دلیل نیز بتوان گفت که گلها زبان مشترک تمامی فرهنگها در طول تاریخ به حساب می‌آیند و حضور آنها در جشن عروسی، علاوه بر ابعاد زیبایی شناسی، حاوی پیامهای بسیاری نیز میباشد که شاید قدمتی به طول تاریخ انسانها داشته باشد. 

فاکتورهای مهم گل آرایی مراسم عروسی


امروزه نقش گل آرایی در کشورهای مختلف از جمله کشور عزیزمان، به دلیل تمایل افراد به سمت طراحی های چشم نواز، بسیار پر رنگ شده است و عروس دامادها از آن، به عنوان یکی از المان‌های مهم و حیاتی در مراسم خود یاد میکنند و در انتخاب گلها، سبک گل آرایی، طراحی فضا و … وسواس زیادی به خرج می دهند. 


در همین راستا، با روی کار آمدن سبکهای متنوع برگزاری جشن عروسی و قالبهای متنوع برگزاری مراسم در این شب به یادماندنی، نقش طراحی و گل آرایی بیش از پیش پر رنگ شده است و نمی توان به سادگی از نقش آنها در این قبیل مراسمها، چشم پوشی کرد. 


در کنار این سبکهای متنوع و پر زرق و برق که گاه از دل تاریخ بیرون آمده اند و بوسیله چرخه مد پا به عصر امروز گذاشته اند، گل آرایی و صنعت طراحی گل نیز پا به پای این سبکهای جلو آمده تا جائیکه می توان گفت در کنار هر سبک مختلف برای برگزاری مراسم، نوع گلها، نحوه چیدمان، رنگ و سایر عناصر مهم طراحی نیز تغییر کرده است و قالبهای متنوعی به خود گرفته است.

حال رعایت این سبکهای اجرای مراسم و در نظر گرفتن هارمونی یکپارچه میان تمام عناصر از جمله گل آرایی، از ضرورتهای اساسی عروس و دامادها شده است.

در نظر گرفتن سبک برگزاری مراسم عروسی


گل آرایی به عنوان یکی از مجموعه عناصر دکوراتیو در جشن عروسی، تنها در صورتی میتواند تاثیر خود را به خوبی بگذارد، که در کنار سایر المان‌ها با دقت طراحی و جایگذاری شود؛ به نحوی که در نگاهی کلی تمامی عناصر در کنار هم به بهترین شکل بتوانند به اجرای سبک برگزاری مراسم کمک کنند. 


امروزه شاهد حضور سبکهای بسیار مختلف و متنوعی در برگزاری جشنهای عروسی هستیم که عروس و دامادها با در نظر گرفتن بسیاری از فاکتورها و شرایط، به انتخاب یکی از این سبکهای دست میزنند. حال در این میان نقش طراحان گل آرایی بسیار پر اهمیت است ؛ زیرا در زمینه گل آرایی یکی از مهم ترین نکات، رعایت سبکهای اجرای مراسم میباشد و بایستی بدین منظور که هارمونی اجرا و یکپارچگی مراسم حفظ شود،
گل آرایی نیز متناسب با سایر عناصر تعریف شده در سبک، اجرا شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید چمدان برای عروس و داماد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.