ایده های گل آرایی در عروسی

اصول گل آرایی در جشن عروسی

گل آرایی یکی از بخش های مهم و جدا نشدنی مراسم های عقد و عروسی است که نمیشود آن را یک کار ساده و پیش پا افتاده تلقی کرد. گل آرایی بسیار سخت است و نیاز به تخصص دارد. گل آرایی در مراسم عقد و عروسی به قدری مهم است که نمیتوان این مراسم های به یادماندنی را بدون گل آرایی تصور کرد، بنابراین نیاز به ایده و اصول برای گل آرایی دارید.


اصول گل آرایی :


تنظیمات گل عروسی در هر فرهنگی، بخش مهمی از عروسی محسوب میشود. گل آرایی جایگاه عروس و داماد با گل های طبیعی و تور فضا را مجلل و با شکوه جلوه میدهد، گل آرایی میز شام را دست کم نگیرید زیرا بیشترین تاثیر را بر روی مهمانان دارد.


ورودی تالار، صندلی های مهمانان، صندلی عروس و داماد، کیک عروسی و… همه نیاز به گل آرایی دارند. چراکه گل آرایی در مراسم عروسی، زیبایی و جذابیت مضاعفی را به مراسم می بخشد.


برای گل آرایی مراسم عروسی ابتدا باید یک درک مستقل از مراسم، رنگ ها و انواع گل های عروسی داشته باشید. در نتیجه تعداد گل هایی که برای دکوراسیون نیاز دارید را تخمین بزنید.

تاثیر فصل بر گل آرایی مراسم عروسی :


بهتر است قبل از هر کاری گل های مورد نظر خود را انتخاب کنید و اینکه از چه گل هایی خوشتان می آید و دوست دارید. شما باید به دو نکته توجه داشته باشید, اول اینکه چند نوع گل با توجه به فصلی که در آن قرار دارید انتخاب کنید. دوم اینکه به ماندگاری گل نیز توجه داشته باشید.


همچنین رنگ گل ها را متناسب با سالن یا باغ عروسی انتخاب کنید. شما با توجه به جایی که انتخاب می کنید؛ نحوه ی گل آرایی مختلفی را احتیاج دارید. برای مثال اگر توی یک باغ عروسی می گیرید، با توجه به درخت و گل بهتر است که از گل های کمتر روی میزهایتان استفاده کنید تا شیک تر به نظر برسد.


برعکس اگه در تالار عروسی می گیرید، از گل آرایی بیشتری استفاده کنید تا جلوه مراسم را چند برابر کند.

مراسم عروسی در فصل زمستان : 

عروسی های زمستانی تمایل به ظرافت و زیبایی بیشتری نسبت به فصل های دیگر دارد. زیرا فصل زمستان، بسیار سرد و خالی از هر رنگ و گل طبیعی بر روی درختان و طبیعت است. بنابراین باید با گل آرایی به مراسم عروسی، رنگ و بوی شادابی و طراوت بدهیم.


مراسم عروسی در فصل بهار :

 فصل بهار بهترین زمان برای برگزاری مراسم عروسی است. گل های بهاری انتخاب خوبی برای تزئین مراسم عروسی است و وضعیت جوی و آب و هوا در این فصل به ماندگاری گل و حفظ طراوت گل ها کمک میکند. همچنین تنوع گل در این فصل به انتخاب راحت تر عروس و داماد کمک خواهد کرد.

مراسم عروسی در فصل تابستان :

 فصل تابستان نیز یکی از زمان های محبوب برای برگزاری مراسم عروسی است. گل های ایده آل برای طراحی گل های عروسی در فصل تابستان زیاد است و بدلیل شرایط جوی و محیطی در این فصل، عروس و داماد به راحتی میتوانند گل های موردعلاقه ی خود را انتخاب کنند.


مراسم عروسی در فصل پاییز :

 گل های رنگارنگی که در فصل پاییز شکوفا می شوند، برای تبدیل شدن به یک مراسم عروسی رومانتیک، تاثیرگذار هستند. همچنین بسیار زیباتر است اگر برای تزئین گل آرایی از طیف رنگی زرد و نارنجی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: برگزاری مراسم عروسی در زمستان و تشریفات آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.